close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

פתיחת עמותה חדשה- תהליך פשוט ומהיר

מערכת שורשכה ניסן, תשעו03/05/2016

תהליך פתיחת עמותה חדשה הוא לא קשה ויכול להיות פשוט

תגיות:

פתיחת עמותה חדשה אולי נשמעת כמו תהליך מורכב ומסובך אך בהחלט ניתן לומר כי תהליך פתיחת העמותה עצמו הוא פשוט ונוח למשתמש. פתיחת עמותה מבצעים דרך רשם העמותות בעת שליחת טפסים מתאימים ולאחר מכן יש לחכות לאישור בכפוף לחוק העמותות. ישנם תנאים מאוד ברורים לכל עמותה חדשה ואם עמותה אינה עומדת בחוקים והתנאים אזי שאינה יכולה להמשיך ולהתקיים ובמקרים מסוימים אינה יכולה להיפתח מלכתחילה.

פתיחת עמותה חדשה היא למעשה רעיון יצירתי של קבוצת אנשים אשר מעוניינים לתרום מזמנם וכישרונם לאוכלוסייה מסוימת או לאוכלוסייה כולה ללא מטרת רווח. בישראל נפתחות כ-1,000 עמותות בכל שנה ולכולן מטרות חיוביות אך רבות גם נסגרות עקב חוסר מימון ואי אפשרות להשגת תרומות.

פתיחת עמותה חדשה - מטרות העמותה

בעת פתיחת עמותה יש למלא מספר סעיפים בטפסים שניתן להוריד מהאינטרנט. אחד הסעיפים החשובים מדבר על הפעילויות הצפויות של העמותה ומומלץ להיוועץ באיש מקצוע שיסייע לכם במילוי הסעיף הנ"ל. על פניו מדובר במלל לא קריטי אך חשוב להדגיש כי יש לו השפעה עצומה על דרך העבודה של העמותה שכן פעילות שלא תצוין בטפסים ותתבצע לאחר מכן בפועל עלולה לגרור קנסות גבוהים ואפילו להוביל לסגירת העמותה.

עם זאת, מומלץ שלא לציין פעילויות שמראש ידוע שלא יבוצעו או לכתוב פעילויות כלליות מדי. רשם העמותות ואישוריו השונים נועדו כדי להבטיח ניהול תקין על פי כל החוקים והתקנות, רשימת הפעילויות של העמותה היא אחת הדרכים לבדוק האם העמותה אכן פועלת כנדרש. פתיחת עמותה אינו תהליך מסובך מדי אך בהחלט ישנם סעיפים שרצוי להתייעץ עם אנשי מקצוע כדי למנוע טעויות מביכות שנעשות בתום לב שעלולות לגרור סיטואציות לא נעימות.

פתיחת עמותה - שם לעמותה

פתיחת עמותה היא צעד מבורך וכמו לכל דבר שעומד מאחוריו סיפור גדול ורצון עז לתרום חייבים לבחור שם מתאים. בחירת שם לעמותה צריכה לעמוד במספר כללים ובין היתר אין להנציח שם של אדם ספציפי בעמותה, השם חייב להיות ממוקד ולספר בקצרה על העמותה וחל איסור לבחור שם הדומה לעמותה אחרת מה שיכול לגרום לבלבול. הפעילות, היוזמה והרעיון הם הדברים העיקריים והחשובים אבל השם חשוב לא פחות. פתיחת עמותה מצריכה מחשבה רבה, מומלץ להשקיע מחשבה גם בבחירת השם שהוא כמובן הולך לפני הרעיון והמחשבה שהביאו לפתיחת העמותה מלכתחילה. פתיחת עמותה חדשה היא צעד חשוב מאוד הן עבור חברי העמותה והן האוכלוסייה והתושבים שמרוויחים עוד שירות שבא לטובתם, הקפדה על כל הכללים והחוקים תביא לעבודה נכונה שמתמקדת בעיקר ולא בתפל.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה